Mera bilder....

Här kommer fler bilder från min vandring. Har haft strul med dator o uppkoppling så det har tagit lite tid...



På andra sidan väntade en kopp gott kaffe...





Mysiga små städer med många små kaféer....



Pilgrimsstatyer i alla de former och material fanns efter vägen...



Efter en lång dags vandring var jag uppe ovan molnen. Helt fantastiskt!







Bild från mitt rumsfönster i El Acebo..



Vandrade förbi detta stenhuggeri. Dessvärre var det stängt.Annars hade jag kunnat stanna 
där en dag och hjälpa till lite:-) Kanske man hade kunnat söka nytt jobb:-)






Vinodlingar utanför Villafranca del Bierzo......








Än så är man nere i dalen och efter några timmar är man uppe i bergen. Så är det efter större delen
av vandringen...



Villafranca del Bierzo med floden Burbia...



som jag gick efter en lång sträcka...



så när tillfälle bjöds tog jag av mig mina skor och ställde mig i floden en lång, lång stund..
oj,oj så skönt det var !!





sen bar det av genom en skog med gigantiska kastanjeträd...



Nu går det uppför, uppför och stora brobyggen korsar dalen...



fortsatt uppför....





Byns vaktchef.....den mötte upp längst uppe i backen med en väsande hälsning :-)
Vill inte komma i bråk med den vakten.....





Tidig morgon uppe i bergen...





Men här ljusnar det väldigt fort...



Här syns det att jag kommit in i Galicien...tyvärr är dessa stenar ofta nerklottrade:-(



Här ser man väldigt många stenbyggnader med halmtak...



Ser ut som fingerborgsblommor. En vanlig syn efter leden.



Dit ner ska jag...



Här har man stentak på husen också...



Vackra kontraster...















Enormt vackra sträckor genom stora skogar...ibland så täta att inte solen når ner till backen...



Här har jag just gått över bron till Porto Marin och uppför en lång stentrappa till Pilgrimsporten...



Denna åsna hade vandrat med sin ägare ända från...BRYSSEL!! I 4 månader hade dom
varit på vandring. Åsnan bar på packningen. Det roliga var att mannen inte fick sova inomhus.
Han var tvungen att tälta ute bredvid åsnan.
Annars skriade den hela natten och höll hela byn vaken :-))





Lämnar staden Palas de Rei... 5 mil kvar till Santiago...



Här i Galicien är dessa byggnader väldigt vanliga i olika former.
Det ärhelt enkelt torkbodar som används till att torka bl.a. majs i. Man bygger upp dem
så här för att skydda det man torkar från djur av olika slag.







En av många minnestavlor som finns längs Caminon...







Inte långt kvar nu...



Där är den !! Den jättestora katedralen i Santiago!! Målet för vandringen är nått efter 23 dagar med ett snitt på
2.7 mil per dag.









Torget framför katedralen..



Ja det mina vänner var lite bilder från min vandring. En semester som jag varmy kan rekommendera.
Allt jag sett, alla fina människor jag träffat, alla små trevliga händelser som alltid kommer att sitta
kvar i minnet. Den goda maten och den enorma naturen. Skavsåren och dom tappade tånaglarna.
Allt detta tillsammans gjorde denna vandring oförglömlig :-)
Hasta luego ! 





 




Kommentarer
Postat av: mor

Ja vilken vandring du gjort! Katedraler i all ära, men bilderna där du är ovanför molnen är mina favoriter, plus ett stort gammalt träd fullt av håligheter, man undrar hur många som passerat förbi! Tack för alla fin bilder,fantasin går i gång!!Kram

2012-08-07 @ 07:46:56
Postat av: Gunilla

Viken fantastisk upplevelse du haft,gå alla de där milen (slita ont) ,träffa alla människor och se alla vackra platser (må gott) och att vara ovanför molnen utan att sitta i ett flygplan ...whao ! Kanske man skulle prova sig på ett sånt äventyr nån gång , både lockande och samtidigt kanske nog så äventyrligt för mig :)/ Gunilla !

2012-08-08 @ 21:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0