En liten resumè med bilder

Tänkte försöka göra en liten sammanfattning av min vandring.Det har varit många möten med intressanta människor. Enorma vyer i en otroligt vacker natur.
När jag startade vandringen hade jag ingen aning om vad som väntade. Trodde för det första att en stor del skulle gå genom karga steniga områden. Helt fel. Vandringen har gått genom stora skogar med ekar, popplar, eucalyptusträd, tallar, granar, lärkträd, enorma tujor m.m. Ibland genom enorma dalar där odlingarna avlöst varandra med havre. korn, vete majs m.m. Sen var det Vinregionerna. Kring Villa franca, hela Riojaregionen som bestod nästan enbart av jättestora vinodlingar in till Galicien. Även där stora vinodlingar. För att inte tala om alla små och stora vattendrag där jag ibland kunde stå på en bro och titta ner på fiskarna som simmade i det klara vattnet.
Man passerar genom mängder av små byar där det oftast bor äldre människor kvar. Men hur små byarna än är finns det alltid ett litet cafe eller bar där man kan köpa sig en god kopp kaffe eller cervesa. Alltid med trevligt bemötande av vänliga människor.
Med facit i hand var jag kanske inte i den bästa formen när jag startade min vandring. Men formen blev bättre och bättre allt eftersom jag vandrade.
Jag valde att gå i gympaskor. Det har gått bra, men jag rekommenderar att gå med skor som har tjocka sulor för långa perioder vandrar man på väldigt steniga stigar.
Jag har övernattat många nätter på härbärgen för pilgrimmer. Oftast för 6-10 euro per natt. Men själv är jag inte så mycket för att sova tillsammans med en massa människor, så jag sökte ofta reda på nåt litet pensionat med singelrum. Ofta för 15-25 euro/natt.
Allt sammanfattat så har det varit en otroligt intressant och spännande vandring och jag ångrar inte ett steg om än det gjort ont ibland. Detta är något som jag verkligen kan rekommendera till dem som vill ha lite utmaning och tycker om att vistas stora delar ute i naturen.
Själv vandrarade jag i 23 dagar, med en vilodag inräknad. Det blev ca 27,5 km i snitt/ dag. Nåt som jag aldrig trodde mig kunna prestera från början.
Här kommer jag att lägga ut lite bilder från vandringen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0