Fredag 13 juli

SMS kl. 9.40 :

Startade 6.45 imorse. Sen har vandringen gått på små vägar och vindlande stigar hit till byn Furela !

Nu första kaffet ! Härligt...:)

Ingen sol idag, men ett bra väder att vandra i. Fast oftast brukar det glesna och solen tittar fram mitt på dagen.

Funderar på att gå ca 2 mil till men det beror på benet. Känns ändå bättre idag, så vi får se !

Börjar att bli svårt att få plats på härbärgena nu pga att det är så många nyanlända på caminon som bara ska gå de sista 10 milen. Många har förbeställt sängplats...

Igår fick jag ta in på ett pensionat för 25 € ist. Andra gången nu... Nog för att det är skönt att ha eget rum ist för att ligga en halvmeter från okända människor, men det blir ju dyrare :(

Hasta Luego !


SMS kl. 17.33 :

Tjurskallig som en norrbottning från Dalarna har jag vandrat 45 km idag !
Förmiddagen var jobbig med ett värkande ben, men det släppte efter ett par mil ! Tror nog att jag kunnat gå ännu längre om det inte var för benet. Men jag tror nog att jag gått bort det värsta nu...

Konditionen är jäklat hur bra som helst och magen...ja den är nog helt borta innan jag är klar ! Dock är jag liiite skäggig...

Landskapet har varit grönt och vackert med många små byar där bondgårdarna avlöst varandra. Gillar kossorna här. Dom är oftast ljusbruna med stora horn.

Vädret har varit mulet och sista 2 timmarna har det regnat !

Den lilla byn jag stannat i heter Mercadoiro. Ett väldigt mysigt ställe med 25 inv.

Nu en dusch och sen något i magen plus ett glas rött ! Imorrn bär det iväg mot Portomarin och vidare. Endast 9 mil kvar till Santiago !

Hasta Luego !!!




Kommentarer
Postat av: Kenneth Berg

Härligt Rolle, din hårding! Är det förresten "Tjurskalligheten" som gör att du gillar Korna så mycket? :)

2012-07-13 @ 18:41:29
Postat av: Tomas

Storslaget Rolle, hoppas att du inte gör dig vacker inför hemkomsten utan att vi får se dig som den stråtrövare du är.. :)



Fantastiskt att du snart har klämt nästan hela sträckan till fots då man tänker på hur lite man har uträttat här på hemmaplan.



2012-07-13 @ 21:39:18
URL: http://carolakarlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0