Måndag 16 juli

SMS kl.8.33 :

Tog lite sovmorgon idag så jag kom mig inte iväg förrän kl. 7. Sitter med första koppen kaffe och en macka i en by som heter Boente, 6 km från sängen som kändes tung att lämna idag :)

SMS kl. 10.25 :

Framme i Ribadiso.
Stoppar för en cerveza och en bit panada - den goda pajen jag ätit förr.
Hit har det varit väldigt kuperat. Långa tvära backar på 5-600 m och sen lika långa nedför. Men det går bra och viktigt är att man inte har för bråttom :)

SMS kl. 17.37 :

Gjorde en kraftansträngning idag och drog iväg 33,2 km fram till Pedrouzo ( Arca ), så nu har jag endast 20 km kvar att vandra till Santiago imorrn !

SMS kl. 18.12 :

Vandringen idag har varit riktigt jobbig ! Dels har det varit stekande hett 35-36 grader och dels har terrängen varit väldigt kuperad med långa uppför och nedförsbackar...oftast tvära ! Men det är otroligt grönt och vackert.

Sista milen gick genom eukalyptusskogar... Syrenerna står i full blom och dofterna variera massor. Ibland luktar det bara kodynga långa sträckor och ibland doftar det härligt från blommor och buskar !

Hasta Luego !!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0