Måndag 9 juli

SMS kl. 8.42 :

Äntligen !!!
Dagens första kopp med kaffe i Rabanal de Camino. Efter 11 kms vandring...

Har varit en fin vandring genom nästan svenska lågfjällsliknande natur och nu går det mest bara uppåt hela tiden :)

Hasta Luego !



SMS kl.10.38 :

Sitter med en bochadillo de choritzo och en kaffe uppe bland molnen på 1439 m höjd i en by som heter Foncesbadón - med 2 invånare...:)

Här spelar dom härlig irländsk musik !

Hasta luego !



MMS kl. 12 :



Stannade upp en halvtimme vid det välkända korset.

Tänkte på Micke och på att han kanske hade följt mig på den här vandringen...inte omöjligt :)

Tänkte också på mina andra barn och barnbarn och på min älskade hustru där hemma.
Som skickar och förmedlar mina hälsningar och håller mig uppdaterad om vad som händer...och förstås på Ann Brännström, som jag vet, nu med facit i hand, gjorde en heroisk insats då hon gjorde denna vandring.

Hasta luego !



SMS kl. 14.14 :


Efter 28 kms vandring över Caminons högsta punkt är jag nu framme i El Acebo. En vacker by med otrolig utsikt.
Det har varit mycket uppför men även väldigt tuffa utförsvandringar där många vandrare satt på stenar och vilade. Tufft men en härlig vandring !!!

Hasta luego !







Kommentarer
Postat av: Anna

Ser med spänning fram emot att få höra din berättelse om resan och se bilder då du kommer hem.

Ha de så gott på din fortsatta färd!!

2012-07-09 @ 18:41:11
Postat av: Kicki

Ja hade bara Micke varit kvar med oss, hade han nog vandrat med dej nu! Men han ser dej han är en ängel & tycker du gör det bra:)

2012-07-10 @ 22:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0