Mitt livs vandring

Som manga vet ar jag ute pa mitt livs vandring. En vandring som aldrig blivit av utan forstaende hustru o familj.Har traffar man manniskor fran hela varlden. Alla med en egen historia att beratta.Men alla har ett o samma mal. Att ga till Santiago de Compostella.
Sa aven jag. Men med facit i hand har jag insett att min tid for vandringen ar nagra dagar for kort. I den varmen som nu ar...ca 37-40 grader orkar man inte vandra 30 kilometer per dag som jag raknat med. Maste vara tillbaka i Girona den 22 juli for att komma mig hem med flyget.
Har darfor beslutat mig for att, da jag kommer fram till Burgos ska jag ta bussen till Leon. Har blivit varnad av dem som gatt strackan flera ggr att dar finns ingen skugga, bara stekande sol den har arstiden. Ofta over 40 grader. Det ar ett enda langt slattland.
Efter att bara varit pa vag 4 dagar med min vandring kan jag redan rekommendera detta. Det ar en enorm utmaning och en livsupplevelse.
Sjalv ar jag medveten om att jag hade lite for manga kilon ( las 15-20 :-) ) och var lite for otranad . Men nu efter 4 dagar borjar kroppen o benen funka riktigt bra. Mitt hopp ar att min vikt har reducerats en hel del nar jag kommer hem :-). Blir i o for sig manga cervesas:-)
Vad jag vill komma fram till ar, att oavsett var du ar i livet sa ska du ta vara pa allt, njuta av vad du har i livet. Om du far en mojlighet sa stanna upp och tank pa vad du har. Man ar inte rik bara i pengar. Det finns sa mycket annat som ar viktigare.
Tank pa att du ar rik pa allt du har omkring dig. Din familj, dina vanner. Alla som du alskar och som alskar dig. Det ar din storsta rikedom.
Sjalv njuter jag av en kvall vid ett vattendrag eller en liten tjarn med fiskspot i handen. Det ar rikedom.
Nu behover man inte fara sa har langt och ga sa langt for att inse allt detta, men man far faktiskt ett helt annat perspektiv pa saker o ting under dagarnas vandringar.
Jag har alltid ansett att, oavsett vem du ar, var du kommer ifran, vilken hudfarg du har sa finns det inga olikheter. Alla manniskor ar lika inom sig. Vi tanker lika och vi handlar lika i olika situationer.
Det som ar farligt ar att det fortfarande, i var upplysta varld, finns idioter som aldrig kommer att inse det. Tyvarr kommer det alltid att finnas sadana.
Med detta onskar jag er en trevlig kvall!
Hasta luego Amigos !

Kommentarer
Postat av: Henny

Jag förstår att det finns tid för tankar och funderingar under vandringen, det är väl egentligen det som är grejen.

Tänkte ev länka till din blogg i något inlägg, hoppas att det är okey?

2012-06-27 @ 18:39:14
URL: http://osorterat.blogg.se/
Postat av: EVA

Puss på dig gubben !!!

2012-06-27 @ 19:49:23
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Cissi

Well said Rolando!! :)



Neo sa idag "Jojoj gå Spani" :)



Ha det bra och drick en cerveza för mig också :P



Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2012-06-27 @ 20:08:36
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: lena wedelin

Hej lillebror, det där med bussen låter otroooooligt klokt, och det kan nog behövas mkt vatten även under den turen, och sätt dej i skuggan om det finns ngn! Jag kommer osöökt att tänka tillbaka till min första tid i Abu Dhabi med bussresor till jobbet utan "Air Condition" och att jag fick en släng av "solsting" när vi var ute mitt på dagen och lade "hasch-spår" = löpspår i ökensanden. Alltså var rädd om dej !!! Kram Lena!

2012-06-27 @ 23:22:21
Postat av: Anonym

Du gör det bra!Vore trevligt få prova på något sådant. Lycka till var rädd m dej:)

2012-06-27 @ 23:52:15
Postat av: Anonym

Du gör det bra!Vore trevligt få prova på något sådant. Lycka till var rädd m dej:)

2012-06-27 @ 23:53:41
Postat av: Carola

Som min kloke far har sagt till mig säger jag tillbaka; Du är klok du! ;)

Kram!

2012-06-28 @ 13:16:46
URL: http://carolakarlsson.blogspot.com
Postat av: Ulrika o Rolf

Vi följer din vandring här på bloggen och imponeras av din ork att gå trots sån hetta!!! Önskvärt om vi kunde ha bara liite av den här hemma och så fick du liite svalka från norr, en så där 12 grader får vi ju njuta av ;-) Njut av din tur och ta det lugnt ! Allt gott önskar grannarna!

2012-06-29 @ 10:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0