Lördag 30 juni

Kl.12.03 :

Hola Amigos !

Benet är ungefär som igår. Det bränner för varje steg. Har lagt bandage med liniment innanför som svalkar...

Har kommit fram till en liten stad som heter Naverette efter ca 22 km prommis. Gått genom Logroño, en riktigt stor stad, med en enorm park och en stor konstgjord sjö.

Kom i samspråk med 4 killar i morse som hade fullt upp med att dricka öl. De sa de var ett rockband och de verkade leva upp till den gamla myten ;)

Nu ska jag leta efter någonstans att sova och en Farmacia där jag kanske kan få hjälp med mitt ben.

Hasta luego Amigos !!!


Kl. 13.06 :

Gick till Apoteket och han tittade på mitt ben och sa Oh yes...cortison 3 times a day ! Hoppas att det hjälper...

Luego !


Hustruns anm :

Jag vet att många av insektsbetten i Spanien behöver behandlas med Cortison och det helst rätt snabbt efter bettet. Mamma gick lite för länge med ett spindelbett och det tog månader innan det var bra... Så nu hoppas vi på det bästa !!!


Kommentarer
Postat av: Carola

Allt låter härligt förutom benet=/

Hoppas cortisonen hjälper fort, så du inte behöver lida varje steg du tar.

Krya på dig! Kram!

2012-06-30 @ 16:42:16
URL: http://carolakarlsson.blogspot.com
Postat av: mor

Hoppas cortisonet ger dej lite lindring,!Attans otur! Kram

2012-06-30 @ 19:00:07
Postat av: Henny

Lycka till med tillfrisknande och den fortsatta vandringen (promenad låter så fjuttigt)

2012-06-30 @ 19:01:47
URL: http://osorterat.blogg.se/
Postat av: Leif

Heja Grabben! eller pilgrimmen. Det brukar hjälpa med en wiskey också!?

2012-06-30 @ 21:56:18
Postat av: Frida

Otur med benen! Jag hejar på dig härifrån Pite och "följer" din resa såklart!



Heja! Heja!

2012-06-30 @ 22:50:09
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0