Söndag 24 juni

Söndag 24 juni

Gubben ringde strax efter 12 idag och hade då gjort sin första etapp på 3 mil och var då i Zubiri. Hade varit väldigt backigt både upp och ned och en rätt jobbig sträcka, men han hade fått husrum direkt och var nu på lite sightseeing.

Sms 1 :

Man lär sig !
Tog en menu de peregrino...trerätters med vino tinto. Salladen var ok, men biffen var helt förskräcklig och segare än ett bildäck ! Till detta vita pommes och ett halvt glas vin.
Efterrätten ? En liten glasstrut...
Kostnad för denna delikata middag blev 13,50 €

Sms 2 :

Hahaa vilken pilgrim man är ! Stötte på en gammal man ute på gatan som var HELT slut. Följde honom till härbärget, men här fanns inga fler sängar. Jag erbjöd honom min, tänkte att jag kan ju sova på golvet.
Men vet ni vad ? Då fick jag ett eget rum med dusch och toa på övervåningen av värden som tack ! Vilket byte !!!
Sov gott ! Det ska jag !!!



Kommentarer
Postat av: Tomas

Härligt! Fan va skönt att vett och etikett premieras någon gång också.. bra jobbat Rolle! Se till att hålla oss underrättade.. :)

2012-06-24 @ 22:34:36
URL: http://carolakarlsson.blogspot.com
Postat av: Cissi

Vilken hjälte du är!!!

2012-06-24 @ 23:33:39
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: mor

Där ser man, det lönar sig ibland att vara en god medmänniska! Jag blir så stolt över dig:)

2012-06-25 @ 09:09:49
Postat av: HUSTRUN

MÅNDAG : Nu är han i Pamplona, så han har gått 3 mil idag också...allt enligt planen !



Och han har köpt sig en keps !

Han glömde ju liksom hatten hemma :(

Kan nog behövas nåt att skydda huvudet med...



KRAAAM !

2012-06-25 @ 12:03:55
Postat av: Henny

Bra jobbat och som du ser bär det sig att vara snäll (ibland)

2012-06-25 @ 13:22:59
URL: http://osorterat.blogg.se/
Postat av: lena wedelin

hej lillebror,var rädd om fossingarna och krama om dem(försiktigt)varje dag.Tänker på dej med lite avund och följer dej på din fantastiska resa! Storasyster lena

2012-06-25 @ 18:05:59
Postat av: Grannen

Med vänlighet kommer man långt!! Så fantastiskt roligt att följa med på din vandring - jag slipper dessutom skavsår .......

Lycka till Roland. Sköt fötterna väl!

2012-06-26 @ 09:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0